Strategy for building the integration of teacher education curricula in China

Authors

  • Geng Zeyan Heihe University

DOI:

https://doi.org/10.25726/s9770-2365-2646-m

Keywords:

pedagogical education, curriculum integration, systematic approach, China, adaptive curricula, modular assessment system

Abstract

This study analyzes the strategy of integrating teacher education curricula in China with an emphasis on systemic approaches implemented at the state and regional levels. Modern models of teacher education in China strive to form an integrated approach that combines traditional and innovative teaching methods. Within the framework of this study, 45 educational programs were analyzed using quantitative and qualitative methods, including discursive analysis and the method of division. To identify the main strategic directions of building educational programs in China, 120 experts from various educational institutions were interviewed. The results allow us to conclude that there are clearly structured integration mechanisms, including adaptive curricula and a modular assessment system. One of the key elements of the curriculum integration strategy is the use of adaptive curricula. In China, 67% of pedagogical universities have already integrated adaptive curricula into their educational activities. This is confirmed by the survey data, in which 120 experts participated: 81% of respondents agree with the statement that adaptive curricula provide effective integration between traditional and modern teaching methods.

References

Абрамова П.А., Немировский М.В. Новые подходы к профессиональной ориентации в школе в условиях изменяющегося мира профессий // Образование: Вызовы нового времени. 2020. № 3. С. 188-199.

Весманов С.В., Весманов Д.С., Источников В.В. Исследование практик формирования индивидуальных образовательных траекторий в старшей школе // Вестник МГПУ. Серия: Педагогика и психология. 2020. № 34(54). С. 93105.

Гришина Ю.В. Содержание довузовской подготовки в условиях интеграции общего и профессионального образования // Отечественная и зарубежная педагогика. 2018. № 2(48). С. 103-115.

Деркачев П.В., Танкабекян Н.А. Опыт формирования региональной системы предуниверситетского медикобиологического образования // Отечественная и зарубежная педагогика. 2021. № 1. С. 43-57.

Дмитриева Д.Д. Теоретические аспекты формирования индивидуальных образовательных траекторий студентов-медиков // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2017. № 5. Ч. 2. С. 318-320.

Дьяконова М.А. Инновационное сотрудничество с вузами КНР в системе управления знаниями // Экономика. Налоги. Право. 2020 Т. 13. № 2. С. 130-135. DOI 10.26794/1999-849X-2020-13-2- 130-135. EDN QDQGJA.

Егорова А.А., Филатова М.В. Создание учебного пособия по иностранному языку для магистрантов направления «Электроэнергетика» // Вестник Тверского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. 2018. № 1. С. 126 - 132.

Заварзин А.А. Предуниверсарий как один из основных видов профориентационной работы преподавателя высшей школы // Современные научные исследования и разработки. 2018. № 10(27). С. 357-358.

Козакова О.Н., Кобозева Н.И. Довузовское образование в системе современной профессиональной подготовки // Вестник Оренбургского Государственного Университета. 2017. № 8(208). С. 9-15.

Коньшина Ю.Е., Амиров А.Ф. Профильные классы с медицинской направленностью в системе подготовки «школа-вуз» // Педагогический журнал Башкортостана. 2018. № 4(77). С. 64-73.

Ляшенко М.С., Родионова М.С. Обучение английскому языку студентов-дизайнеров с использованием технологии «вики-сайта» в вузе // Изв. Балт. гос. академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. 2021. № 1(55). С. 103-108.

Мулюкова А.Г., Аббасов П.Р., Криницына Е.В., Коляда О.В. К уточнению понятия «социализация» // Современная высшая школа: инновационный аспект. 2018. Т. 10. С. 108-113.

Никишина О.А., Цветкова С.Е. Лингвистическая готовность студентов языковых профилей к сдаче международных экзаменов // Вестн. Сев. Кавказ. фед. ун-та. 2021. № 5(86). С. 191-199.

Смирнова Ж.В., Красикова О.Г. Современные средства и технологии оценивания результатов обучения // Вестн. Минин. университета. 2018. Т. 6. № 3. С. 9.

Published

2023-11-15

How to Cite

1.
Цзэъянь Г. Strategy for building the integration of teacher education curricula in China. УО [Internet]. 2023Nov.15 [cited 2024Jul.3];13(11-1):226-32. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1159

Issue

Section

INTERNATIONAL EXPERIENCE IN THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS