Pedagogical technologies for ensuring the organic growth of technological and resource companies

Authors

  • Timur I. Yusupov PJSC "NK Rosneft"

DOI:

https://doi.org/10.25726/y5997-6582-2463-s

Keywords:

pedagogical technologies, organic growth, technology companies, resource companies, corporate education

Abstract

The deconstructivism of the information age creates the need to rethink the practices and theories accompanying the formation of effective models for the development of corporate education. The market trends of the last decade have led to the actualization of the issues of harmonious growth of technological and resource companies, the main driver of which is high-quality training of personnel potential. To one degree or another, all sides of business processes are influenced by this factor, but the use of pedagogical technologies that contribute to the synthesis of exceptional knowledge and skills that stimulate the growth and development of the organization is of particular importance. According to the World Economic Forum, by 2025, about 50% of all workers around the world will need retraining. In the context of the ongoing digitalization of production and management processes, corporate education is becoming an integral element that allows companies to remain competitive and ensure organic growth. Having analyzed the accumulated industry data, it can be argued that progressive pedagogical technologies provide an increase in the effectiveness of training by 20-25%. At the same time, factors such as the introduction of flexible teaching methods, the use of interactive platforms, the creation of conditions for independent search and mastering of information, as well as focusing on solving specific professional tasks, have a significant impact.

References

Антошкина А.В., Прохорова В.В., Алуян С.В. Экономика, организация и планирование при управлении предприятиями нефтегазового комплекса. Краснодар: Изд-во КубГТУ, 2020. 227 с.

Гусева Т.В., Чечеватова О.Ю., Гревцов О.В., Санжаровский А.Ю., Молчанова ЯП. Наилучшие доступные технологии и повышение энергоэффективности // Компетентность. 2019. № 1. С. 30-35.

Кобозева Е.М., Кравченко Д.Б. Мотивация труда работников как фактор эффективного управления предприятием / В сборнике: Актуальные вопросы развития современного общества. Сборник научных статей VI Международной научно-практической конференции. Курск, 2016. С. 144-147.

Мазунина М.В., Зинченко Н.В., Ксенофонтов В.И. Современный стратегический анализ: учебно-методическое пособие. Краснодар: Краснодарский ЦНТИ, 2020. 65 с.

Поляков А.В., Липатова А.Р., Величко Ю.Ю. Пути повышения конкурентоспособности предприятия нефтегазовой отрасли // В сборнике: Наука. Новое поколение. Успех. Материалы II Международной научно-практической конференции: в 2 т. -Краснодар, 2021. С. 122-125.

Попова А.Ф., Шакиров В.Р Педагогическая технология обучения принятию решений в спортивном ориентировании // Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. 2019. № 1. С. 131-137.

Ракитянский Н.А., Кобозева Е.М. Роль контроля в управлении организацией / В сборнике: Современные подходы к трансформации концепций государственного регулирования и управления в социально-экономических системах. Сборник научных трудов 5-й международной научно-практической конференции. Курск, 2016. С. 213216.

Сериков ГН. Гуманно ориентированная системно-синергетическая интерпретация человеческого ресурса. Вестник ЮУрГУ. 2020. 238с.

Соловьева М.Е., Третьяков А.Л. Формирование инновационного образовательного пространства современной высшей школы // Гуманитарное пространство. Международный альманах. 2018. Т. 7. № 3. С. 451-456.

Стратегии, технологии и перспективы развития предпринимательской экосистемы и отраслевого менеджмента: коллективная монография / Под общей редакцией В.В. Прохоровой. - Краснодар: Краснодарский ЦНТИ, 2021. 373 с.

Цяо Л. Исследование цифровой трансформации российских региональных вузов в современных условиях // Педагогическое образование в России. 2020. № 3. С. 59-66. DOI: 10.26170/ро20- 03-06

Шевякова А.Л., Петренко Е.С., Уразбеков А.К. Вызовы Индустрии 4.0 системе образования: возможные изменения в формировании компетенций // Креативная экономика. 2020. Т. 14. № 9. С. 2079-2096. DOI: 10.18334/се.14.9.110825

Яковлева Э.Н., Каменских Н.А. Стратегическая модель инновационной экосистемы университета // Вестник Государственного гуманитарно-технологического университета. 2021. № 2. С. 71-77.

Adner R. Ecosystem as Structure: An Actionable Construct for Strategy // Journal of Management. 2017. Vol. 43. Is. 1. P. 39-58. DOI: 10.1177/0149206316678451

Carayannis E., Grigoroudis E. Quadruple Innovation Helix and Smart Specialization: Knowledge Production and National Competitiveness // Foresight and STI Governance. 2016. Vol. 10. Is. 1. P. 31-42. DOI: 10.17323/1995-459x.2016.1.31.42

Published

2023-06-25

How to Cite

1.
Юсупов ТИ. Pedagogical technologies for ensuring the organic growth of technological and resource companies. УО [Internet]. 2023Jun.25 [cited 2024Jul.1];13(7):203-10. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/1014

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.