Study of the effectiveness of various models of public-private partnership in education and possible financing mechanisms

Authors

  • Sergey A. Tronin Mendeleev University

DOI:

https://doi.org/10.25726/f3047-0151-4146-e

Keywords:

public-private partnership, education, efficiency, financing

Abstract

In the modern world, education is one of the most important factors for the development of human capital, economic and social progress. In Russia, it is especially important to develop education in order to ensure competitiveness in the international arena and ensure national security. One of the possible ways to develop education is the use of public-private partnership (PPP). PPP in education can provide additional resources and opportunities to improve the educational system, as well as increase the availability of educational services for all categories of the population. There is a need for effective use of PPP mechanisms and the introduction of effective models of cooperation between the state and the private sector. In addition, it is necessary to take into account the different features of education in different regions of Russia and develop individual approaches to solving problems in each region. This article will investigate the effectiveness of various models of public-private partnership in education, as well as consider possible financing mechanisms. The general problems of PPP in education in Russia and the prospects of using distance education will also be considered.

References

Асатуллаев Р.И. Роль менеджмента в системе образования // Мировая наука. 2021. № 2 (47). С. 35-38.

Баяраа Д. К вопросу о менеджменте программы “образование уй-цай” // Известия института педагогики и психологии образования. 2020. № 3. С. 5-16.

Болатова Б.Ж., Сулейменова Г.Н., Шакеева Д.Т. Особенности внедрения системы менеджмента качества в образовании // Молодой ученый. 2017. № 6 (140). С. 229-231.

Бусалов Д.Ю., Исаева К.В., Селянская Г.Н. Высшее образование в эпоху четвертой промышленной революции и менеджмента 3.0 // Экономика и предпринимательство. 2019. № 7 (108). С. 1040-1042.

Горбунова В.А. Модель совершенствования деятельности колледжа в области менеджмента качества образования // Педагогический поиск. 2015. № 2-1. С. 29-32.

Иванаевский Д.В. Комплаенс менеджмент в образовании // NovaInfo.Ru. 2022. № 130. С. 89-90.

Катайкин А.А., Аникин С.А., Иваев М.И. Достаточны ли образование и навыки менеджмента для успешного управления организацией? // Конкурентоспособность в глобальном мире: экономика, наука, технологии. 2022. № 4. С. 33-35.

Махонь А.Н., Гречаников А.В., Юрьева А.М. Комплексная модель оценки результативности системы менеджмента профессиональной безопасности и здоровья учреждения высшего образования Республики Беларусь // Вестник Витебского государственного технологического университета. 2019. № 1 (36). С. 204-215.

Сатымбаева Ж.А. Внутришкольный контроль как эффективный инструмент менеджмента в образовании // Вестник науки. 2021. Т. 4. № 8 (41). С. 4-7.

Селиванов Е.И. Компетентностный подход в менеджменте образовательной организации среднего профессионального образования // Успехи современной науки и образования. 2017. Т. 1. № 4. С. 173-175.

Синева Н.Л., Яшкова Е.В., Исламова Г.И. Геймификация в науке, образовании и менеджменте // Наука Красноярья. 2019. Т. 8. № 4-3. С. 106-110.

Снитко Л.Т., Тарасова Т.Ф., Гомонко Э.А., Высочиненко А.С., Шлаканева В.А. Педагогические инновации в образовании в сфере экономики и менеджмента // Наука и образование: новое время. 2014. № 1 (1). С. 141-144.

Соколова Ю.А. Проектный менеджмент и его роль в образовании школьников // Инженерные кадры - будущее инновационной экономики России. 2022. № 1. С. 828-830.

Сухорукова Л.М. Миграционный менеджмент в системе поликультурного образования // Культура. Наука. Интеграция. 2016. № 4 (36). С. 19-24.

Черкашина Т.Т., Морозова А.В. Актуализация диалогического опыта языковой личности бакалавра как способ реализации компетентностной модели высшего менеджмент- образования // Научный результат. Серия: Педагогика и психология образования. 2015. Т. 1. № 3 (5). С. 52-59.

Швецова Т.П., Несен Н.И., Борцова Л.П., Тайлакова И.В., Языкова Н.Н Управление качеством образования через создание модели системы менеджмента качества. // Управление качеством образования: теория и практика эффективного администрирования. 2015. № 5. С. 3-8.

Published

2023-02-15

How to Cite

1.
Tronin SA. Study of the effectiveness of various models of public-private partnership in education and possible financing mechanisms. УО [Internet]. 2023 Feb. 15 [cited 2024 Nov. 22];13(3):26-34. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/805