Digital determinants of trends in the training of industrial specialists
DOI:
https://doi.org/10.25726/z7821-0343-9976-aKeywords:
digital determinants, trend, specialist, industrial educationAbstract
The new era of digitalization, into which the world has rapidly entered, the results of the fourth industrial revolution ("Industry 4.0") are making radical adjustments to the traditional way of life, radically transforming society. The transfer of analog operations to the Internet space, the development of the digital environment, the replacement of classical management models and business processes with digital ones produce a qualitatively new format of industrial production, revealing new opportunities for personalization of offers for each client. The processes of digitalization and robotization, causing the emergence of unique systems and processes, are an imperative of the modern globalized world. Digital technologies are changing almost all spheres of life, constitute their new value essence, contribute to the growth of efficiency and labor productivity, while simultaneously reducing the demand for human resources. According to the Digitalization Coverage Report (Digita lSpillover), more than 60% of global GDP will be digitized by 2023. An estimated 70% of the new value created in the economy over the next decade will be based on digitally enabled platforms. The Global Infrastructure Center estimates a global funding shortfall of almost $1 trillion for information and communication technology infrastructure through 2040.
References
Айхам Хусейн Ахмар, Матвеева Л.Г, Чернова О.А. Новые технологии эффективного использования трудового потенциала сетевых компаний: проектный подход // Вестник Академии знаний. 2019. № 31 (2).
Антоненко Н.А, Асаева Т.А, Тихонова О.В, Гречушкина Н.В. Кастомизированный подход к реализации образовательных программ при подготовке инженерных кадров // Высшее образование в России. 2020. Т. 29. № 5. С. 144156. DOI: https://doi.org/10.31992/0869-3617-2020-29-5-144-156
Горбунова М. И. Формирование математической компетентности будущего инженера для работы в энергетических компаниях // Управление образованием: теория и практика. 2022. № 1(47). С. 222-231. DOI 10.25726/z8842-2929-7998-q.
Заславская О.В. Педагогическая подготовка преподавателя профессиональной школы в системе образования взрослых: теоретико-технологический аспект // Известия Тульского государственного университета. Педагогика. 2020. № 1. С. 45-49.
Колобкова А.А. Исторический экскурс становления и развития методики преподавания иностранных языков в российских университетах // Педагогический журнал. 2019. Т. 9. № 4-1. С. 73-88.
Леушин И.О., Леушина И.В. Организация практической подготовки поликомпетентного выпускника технического вуза // Высшее образование в России. 2017. № 2. С. 93-98.
Репях Л.П., Белоновская И.Д. Технологии визуализации и моделирования в подготовке персонала к производственным рискам в дополнительном профессиональном образовании // Современная высшая школа: инновационный аспект. 2018. Т. 10. № 4. С. 46-60.
Рязанцев И.П., Гридина В.В. Традиции и ценности современного технического вуза // Социология. 2020. № 1. С.186-195.
Силласте Г.Г. Социальная структура реального сектора экономики как часть социального капитала и меры его возможной оптимизации // Гуманитарий юга России. 2017. № 1. С. 60-72.
Тестов В.А. О некоторых методологических проблемах цифровой трансформации образования // Информатика и образование. 2019. (10). С. 31-36. https://doi.org/10.32517/0234-0453-2019-34-10-31-36
Ханс де Вит. Эволюция мировых концепций, тенденций и вызов в интернационализации высшего образования // Вопросы образования. 2019. № 2. С. 8-34. DOI: http://doi.org/10.17323/1814-9545-2019-2-8-34
Шапошникова Н.Ю. Опыт введения портфолио для оценки достижений и развития студентов в университетах Великобритании // Отечественная и зарубежная педагогика. 2018. Т. 1. № 1 (46). С. 94-107.
Шестакова И.Г. Новая темпоральность цифровой цивилизации: будущее уже наступило // Научно-технические ведомости СПбГПУ. Гуманитарные и общественные науки. 2019. № 2. С. 20-29.