The possibilities of augmented reality tools for studying physiological material in school biology

Authors

  • Daria A. Kuftinova Mordovian State Pedagogical University named after M. E. Evsevyev
  • Anna I. Kiselyova Mordovian State Pedagogical University named after M. E. Evsevyev

DOI:

https://doi.org/10.25726/i2925-4452-1020-h

Keywords:

activity, technical means, computer technology, knowledge, motivation

Abstract

Currently, there is a need to improve the quality of subject training of students. Information technologies at the present stage play a key role in this issue. The use of information in various fields of activity implies the universal informatization of modern society, which leads to the gradual formation of a new education system. The consequence of this is a significant change in pedagogical theory and practice, because teachers are beginning to apply different teaching technologies and use current technical capabilities at the moment. Computer and information technologies, which have become an integral part of the educational process, significantly increase the productivity of classes. In contrast to the usual technical means of teaching, computer technologies enable students to study a larger amount of educational material, as well as to gain new knowledge on their own. Modern computer technologies help to develop and motivate creative and intellectual abilities, while working with a variety of information sources. The joint activity of teachers and students forms the basis of educational technology. The use of current information technologies provides an opportunity for students to form motivation for cognitive activity.

References

Арбузова Е.Н., Опарин Р.В. Инновационные технологии в преподавании биологии : учебное пособие для вузов. Москва: Издательство Юрайт, 2023. 242 с.

Иванилова И.В., Юркевич Е.В., Клюкова Л.Н. Механизмы использования технологий дополненной реальности в образовании // Современное педагогическое образование. 2020. № 1. С. 84- 89.

Катренко М.В., Куликова Т.А., Поддубная Н.А., Журавлева Ю.И. Цифровые технологии в образовательном процессе по физической культуре // Вестник Северо-Кавказского федерального университета. 2023. № 2(95). С. 222-232. DOI 10.37493/2307-907X.2023.2.26.

Коровников А.Л., Люев Т.Х. Преподавание криминалистики в контексте инновационной педагогики // Проблемы современного педагогического образования. 2022. № 77-4. С. 124-126.

Лабзина П.Г., Меньшенина С.Г. Междисциплинарное взаимодействие как условие развития гибких навыков студентов вуза // Вестник Мининского университета. 2021. Т. 9. № 2(35). DOI 10.26795/2307-1281-2021-9-2-2.

Маркова О.И., Тикунов В.С. Новые технологии для современной геоинформатики // ИнтерКарто. ИнтерГИС. 2022. Т. 28. № 1. С. 5-34. DOI 10.35595/2414-9179-2022-1-28-5-34.

Мусаева Т.В., Ураго А.А. Дополненная реальность в проведении занятий по инженерным техническим дисциплинам проектирования Ураго // Геометрия и графика. 2021. Т. 9. № 2. С. 46-55. DOI 10.12737/2308-4898-2021-9-2-46-55. – EDN ZZUYKJ.

Новиков М.Ю. Возможности применения мобильных технологий в школьном курсе информатики // Педагогическое образование в России. 2017. № 6. С. 98-105. DOI 10.26170/po17-06-13.

Попечителев Е.П., Буров А.Ю. Синтетическая обучающая среда: особенности проектирования Е // Информационные технологии и средства обучения. 2018. Т. 66. № 4. С. 1-13.

Скачкова Н.В. Использование цифровой дидактики в профессиональном образовании // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2022. № 5(223). С. 28-37. –OI 10.23951/1609-624X-2022-5-28-37.

Тонких А.П., Прядехо А.А. Использование информационных и коммуникационных технологий в процессе подготовки будущего учителя начальных классов // Современное педагогическое образование. 2019. № 3. С. 221-224.

The usage of augmented reality technology tools as an important condition for the training of specialists in the field of culture / D.A. Shabalina, E.V. Soboleva, Z.V. Shilova [et al.] // Perspectives of Science and Education. 2023. No. 1(61). P. 537-553. DOI 10.32744/pse.2023.1.32.

Published

2023-06-25

How to Cite

1.
Куфтинова ДА, Киселева АИ. The possibilities of augmented reality tools for studying physiological material in school biology. УО [Internet]. 2023Jun.25 [cited 2024Jun.30];13(7):46-52. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/994