Assessment of the economic benefits of improving the level of education in specific industries and development of measures to stimulate education in these industries

Authors

  • Artem A. Artem A. Kobzev Financial University under the Government of the Russian Federation

DOI:

https://doi.org/10.25726/e4823-0101-1660-q

Keywords:

education, economic benefits, industries, incentives

Abstract

Education is one of the key spheres of society's life, which has a huge impact on the socio-economic development of the country. Improving the quality of education is an important factor that can contribute to productivity growth, improve the quality of products and services, as well as reduce costs. In this context, the study of the economic benefits of improving the level of education in specific industries, such as IT, manufacturing and healthcare, is an important task for society. Digitalization has significantly changed the education sector, making it more accessible and efficient. Online education, the use of interactive formats and new teaching methods - all this allows students to receive a quality education without leaving their region, as well as to improve their qualifications using the latest technologies and tools. There are already a number of programs and projects in Russia aimed at improving the quality of education in specific industries. Examples of such programs include the creation of innovation centers and accelerators for startups in the IT industry, the introduction of new technologies and training methods in manufacturing industries, as well as the introduction of new approaches to treatment and training of medical personnel in healthcare. The purpose of this article is to analyze the economic benefits of improving the quality of education in specific industries, as well as to develop measures to stimulate education in these industries.

References

Белоцерковский А.В., Каплунов И.А., Скаковская Л.Н., Катаускайте Л.А., Балыхин М.Г., Кожитов Л.В. Вуз в пространстве нового образовательного ландшафта: опыт тверского государственного университета по формированию системы менеджмента качества образования // Высшее образование сегодня. 2014. № 6. С. 8-14.

Вагин Д.Ю., Челнокова Е.А., Краснопевцев В.А. Особенности системы менеджмента качества школьного образования // Наука Красноярья. 2021. Т. 10. № 4-3. С. 22-26.

Востряков Л.Е. Менеджмент социально-культурной деятельности как область исследований и образования // Труды Санкт-Петербургского государственного института культуры. 2018. Т. 216. С. 16-26.

Задорожний С.В. Применение инструментов финансового менеджмента в управлении бюджетом публично-правового образования // Инновации и инвестиции. 2019. № 4. С. 404-406.

Зиятдинова В.В., Марасова И.А. Использование моделей мотивационного менеджмента в системе высшего образования // Вестник Димитровградского инженерно-технологического института. 2020. № 2 (22). С. 54-57.

Иванычева Т.А. Современная тенденция управления в сфере образования на основе развития принципов педагогического менеджмента // Академический журнал Западной Сибири. 2014. Т. 10. № 1 (50). С. 83.

Икренникова Ю.Б. Задачи когнитивного менеджмента в образовании // Конференциум АСОУ: сборник научных трудов и материалов научно-практических конференций. 2016. № 3. С. 460-462.

Конопатов С.Н., Старожук Е.А., Красникова А.С. Менеджмент развития образования: парадигмальный подход // Менеджмент сегодня. 2019. № 1. С. 10-17.

Парпиева М.М. Оценка модели менеджмента развития профессиональной компетентности преподавателей системы высшего педагогического образования // Проблемы современной науки и образования. 2021. № 5-2 (162). С. 30-36.

Патрикова Т.С. Менеджмент в образовании: психолого-педагогический дискурс // Вестник ГОУ ДПО ТО "ИПК и ППРО ТО". Тульское образовательное пространство. 2014. № 1. С. 36-38.

Подбородникова И.С. Использование принципов нового государственного менеджмента в высшем образовании РФ // Образовательный процесс. 2019. № 7 (18). С. 21-27.

Полищук В.А. Инновационные процессы менеджмента в современной модели образования // Академия педагогических идей Новация. Серия: Студенческий научный вестник. 2019. № 1. С. 239-242.

Салимова Т.А. Высшее образование в области менеджмента качества: двадцать лет спустя // Стандарты и качество. 2019. № 5. С. 86-87.

Серов Г.П., Смоленцева Л.А., Селиванова М.В. О методологии разработки (актуализации) политики в области менеджмента и корректировке программ дополнительного профессионального образования // Экологический вестник России. 2014. № 8. С. 38-47.

Хомутова Е.Г., Лукашова А.М. Практика обращения с рисками в системе менеджмента качества образования университета // Современное образование: содержание, технологии, качество. 2019. Т. 1. С. 73-75.

Шагиева А.Х., Макаров А.С., Карпова Н.В. Информационно-инфраструктурные составляющие антикризисного менеджмента сельских муниципальных образований // Вестник Казанского государственного аграрного университета. 2019. Т. 14. № 1 (52). С. 157-163.

Юсупова М.З. Основные элементы оценки эффективности системы менеджмента качества образовательных услуг высшего профессионального образования // Вестник Таджикского национального университета. Серия социально-экономических и общественных наук. 2018. № 11. С. 145- 150.

Published

2023-02-15

How to Cite

1.
Artem A. Kobzev AA. Assessment of the economic benefits of improving the level of education in specific industries and development of measures to stimulate education in these industries. УО [Internet]. 2023 Feb. 15 [cited 2024 Nov. 24];13(2):107-15. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/782