The paradigm of professional competence of a teacher-choreographer in the educational space

Authors

  • P. Wu The Herzen State Pedagogical University of Russia

DOI:

https://doi.org/10.25726/q5831-7390-5548-q

Keywords:

education, professional competence, model, teacher-choreographer, paradigm

Abstract

The article presents a theoretical analysis of methods of formation of professional competence of a choreographer teacher. The purpose of the study is to build a universal model of professional competence of a choreographer teacher. The scientific novelty of the research is the development of a universal model of a teacher-choreographer based on the analysis of educational standards, taking into account the competence campaign. As a result of the research, a universal model has been obtained, with the help of which it is possible to build the direction of the development of professional competence of a choreographer teacher.

References

Бехтерев В.М. Избранные труды (статьи и доклады). М.: Медгиз, 1954. 529 с.

Гинкевич И.В. Формирование педагогической компетентности у хореографов в системе дополнительного профессионального образования : дисс…канд. пед.наук : 13.00.08. М., 2020. 163 с.

Дружилов С.А. Психология профессионализма. Инженерно-психологический подход. М.: Гуманитарный центр, 2017. 360 с.

Зеер Э.Ф. Профессионально-образовательное пространство личности. Екатеринбург, 2002 – 126 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Труды педагогического семинара. М.: Исслед. центр. пробл. качества подгот. специалистов, 2004. 38 с.

Иванова Е.М. Психология профессиональной деятельности: учебное пособие для вузов по направлению и специальностям психологии. М.: ПЕР СЭ, 2006 . 382 с.

Новейший психолого-педагогический словарь / Сост. Е.С. Рапацевич. Минск: Современная школа, 2020. 928с.

Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка. 100 000 слов. М.: Мир и образование, 2020. 736с.

Платонов К.К. Структура и развитие личности. М. : Наука, 1986. 254 с.

Приказ №1121 от 16.11.2017 От утверждении федерального государственного стандарта высшего образования – бакалавриат по направлении подготовки 52.03.01 Хореографическое искусство. https://fgosvo.ru/uploadfiles/FGOS%20VO%203++/Bak/520301_B_3_10012018.pdf

Путеева С.В. Формирование профессиональной готовности студентов заочной формы обучения к педагогической деятельности: дисс…канд. пед. наук : 13.00.08. Ставрополь, 2006. 283 с.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб. : Питер, 2018. 714с.

Ушаков А.А. Акмеологические основы высшего образования: учеб.-метод. пособие. Краснодар: Кубанский гос. унт, 2019. 148 с.

Published

2022-09-15

How to Cite

1.
Wu P. The paradigm of professional competence of a teacher-choreographer in the educational space. УО [Internet]. 2022 Sep. 15 [cited 2024 Nov. 24];12(8):165-70. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/551