Problems of music and pedagogical education in Сhina and the ways of their solution

Authors

  • Tang Simin The Herzen State Pedagogical University of Russia

DOI:

https://doi.org/10.25726/n3093-2584-9346-f

Keywords:

China, musical and pedagogical education, problems, development prospects, pedagogical technologies, musical abilities

Abstract

The article is devoted to the topical issue of studying the possibilities of increasing the efficiency of the system of musical and pedagogical education in China. The purpose of the article is to identify key problems in this area and develop proposals for their solution. The article has a scientific novelty, which is manifested in the substantiation of the main problems of modern musical and pedagogical education in China and the author's proposals for their successful overcoming. The article’s author concludes that modern pedagogical technologies are practically not used in the higher musical and pedagogical school in China, and the musical abilities of students are not sufficiently developed, since training is mainly built on Chinese musical works without immersion in the history and cultural aspects of the creation of foreign art. The author of the article proposes to use in China such modern pedagogical technologies as the “flipped classroom”, problem-based learning and case studies on special educational platforms, such as Google Classroom, and in order to develop the musical abilities of students, turn to Russian experience, which already had successful practical application in the 20th century, but after the collapse of the USSR was unjustifiably reduced to a minimum.

References

Александрова Н.А. Современные педагогические технологии в музыкальном образовании. СПб.: Питер, 2021. 224 c.

Вэй Аньши. Исследование взаимосвязи музыки и китайского этнического танца как отношение между рыбой и водой // Народное искусство. 2009. № 1007-5828. С. 14-26.

Гу Б. Развитие и перспективы китайского балета. Дисс... канд. искусств. наук. Пекин, 2007. 182 с.

Зарипов Р.С. Драматургия и композиция танца. Взгляд иззрительного зала. Новосибирск: Наука, 2018. 278 с.

Музыкальная психология и психология музыкального образования: теория и практика: учебник для студентов музыкальных факультетов учреждений высшего педагогического профессионального образования / [Э. Б. Абдуллин и др.]; под ред. Г.М. Цыпина. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Академия, 2011. 742 c.

Музыкальное и художественное образование в современном мире: традиции и инновации: Сборник материалов Международной научно-практической конференции Таганрогского института имени А.П. Чехова (филиала) ФГБОУ ВО «Ростовский государственный экономический университет(РИНХ)». Таганрог, 14 апреля 2017 г. / Науч. ред. Карнаухова Т.И. Таганрог: Изд-во Таганрог. ин-та имени А.П. Чехова, 2017. С. 112-115.

Тагильцева Н.Г. Приобщение к российской музыкальной культуре как элемент подготовки учителей музыки в Китае // Образование и наука. 2016. № 1. С. 169-179.

Тарасова К.В. Онтогенез музыкальных способностей. М.: Педагогика 1988. 173 с.

Теплов Б.М. Психология музыкальных способностей / Избранные труды: В 2 т. М.: Педагогика, 1985. Т. 1. 328 с.

Цай Юаньпэй. Эстетическое воспитание // Сборник статей по художественному образованию КНР Нового и Новейшего времени. Шанхай: Образование Шанхая, 2020. 352 c.

Чжан Сяоли. Музыкальное пространство и время // Мир музыки. 2018. № 1008-3359. С. 48-57.

Gao L.X. On the Application of Red Cultural Resources in College Dance Creation // Literature Life. 2017. № 12. 93-101 pp.

Published

2022-06-20

How to Cite

1.
Simin T. Problems of music and pedagogical education in Сhina and the ways of their solution. УО [Internet]. 2022 Jun. 20 [cited 2024 Nov. 24];12(6):84-9. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/458