Digitalization of the management economy of oil and gas enterprises in the newest paradigm of education

Authors

  • Ilnur Z. Allaberdin Ufa state petroleum technological university
  • Stepan A. Bychkov Ufa state petroleum technological university

DOI:

https://doi.org/10.25726/f5999-5259-5758-d

Keywords:

digitalization of the economy, oil and gas enterprises, management, the latest paradigm of education

Abstract

Digitalization of the economy is one of the main development trends in the modern world. It has an impact on many sectors of the economy, including oil and gas enterprises. In the modern world, digitalization is becoming an increasingly significant and important topic covering many areas of life, including economics and education. It is especially important to introduce digital technologies into the management of oil and gas enterprises, as this industry plays an important role in the economy of many countries, including Russia. Digitalization of the economy and management of oil and gas enterprises requires qualified personnel capable of working with new technologies and management systems. Therefore, the educational industry must adapt to changes in the economy and introduce new teaching methods and technologies. This article will examine the impact of digitalization on the educational industry in Russia in the context of the management of oil and gas enterprises. The methodology and technologies used in education will be analyzed, as well as the prospects for the development of this industry.

References

Гриневич В.А. Мультимедийный учебно-методический комплекс для дистанционного обучения по дисциплине "история нефтегазового дела" // Хроники объединенного фонда электронных ресурсов Наука и образование. 2015. Т. 1. № 1 (68). С. 24.

Епихин А.В. Анализ соответсвия декомпозиции результатов обучения основной образовательной программы 131000 "нефтегазовое дело" требованиям международных стандартов // Сборник научных трудов SWorld. 2012. Т. 17. № 1. С. 37-38.

Епихин А.В. Оценка результатов обучения основной образовательной программы 131000 "нефтегазовое дело" с позиции федеральных и международных стандартов // Сборник научных трудов SWorld. 2011. Т. 18. № 4. С. 71-72.

Зарипова З.Ф. Проблемы реализации компетентностного подхода к обучению математике студентов-бакалавров направления «нефтегазовое дело» // Проблемы современного педагогического образования. 2020. № 66-2. С. 133-136.

Зарипова З.Ф. Реализация кейс-технологии в процессе обучения математике студентовбакалавров направления "нефтегазовое дело" // Электронные библиотеки. 2019. Т. 22. № 6. С. 578-582.

Зарипова З.Ф. Реализация обучения математике студентов - бакалавров направления "нефтегазовое дело" в условиях пандемии // Казанский педагогический журнал. 2020. № 4 (141). С. 120- 128.

Кульчицкий В.В. Закономерности обучения нефтегазовому делу // Высшее образование сегодня. 2011. № 1. С. 45-50.

Кульчицкий В.В., Мартынов В.Г., Оганов А.С., Ильичев С.А., Щебетов А.В. Кластерная инициатива создания цифровой платформы дистанционного интерактивно-производственного обучения нефтегазовому делу // Наука и технологии в промышленности. 2019. № 3-4. С. 87-96.

Кучеренко М.В. Мультимедийный учебно-методический комплекс для дистанционного обучения по дисциплине "основы нефтегазового дела" // Хроники объединенного фонда электронных ресурсов Наука и образование. 2015. Т. 1. № 1 (68). С. 20.

Мирошниченко Е.А. Актуальные проблемы обучения техническому переводу студентов направления нефтегазовое дело. // Булатовские чтения. 2018. Т. 7. С. 118-120.

Мулявин С.Ф., Мулявина Э.А., Стрекалов А.В., Колев Ж.М., Филиппов А.И., Стешенко И.Г., Баженова О.А. Когнитивные технологии при обучении бакалавров и магистров по направлению "нефтегазовое дело" // Известия высших учебных заведений. Нефть и газ. 2018. № 5 (131). С. 134-141.

Овчинников В.П., Рожкова О.В. Эффективность проектного обучения для нефтегазового дела // Бурение и нефть. 2021. № 9. С. 42-45.

Петряева А.С., Варыханова К.В. Особенности мотивации, как фактор успешности в обучении у студентов, обучающихся по специальности "нефтегазовое дело" // Молодежный вестник ИрГТУ. 2012. № 3. С. 30.

Садриева Л.М. Формирование проектно-технической компетенции бакалавров направления подготовки "нефтегазовое дело" в процессе обучения информатике // Ученые записки Альметьевского государственного нефтяного института. 2018. Т. 17. С. 354-358.

Хаконова И.М. Обучение студентов дисперсионному анализу в нефтегазовом деле // Тенденции развития науки и образования. 2022. № 87-2. С. 71-75.

Published

2023-02-15

How to Cite

1.
Аллабердин ИЗ, Бычков СА. Digitalization of the management economy of oil and gas enterprises in the newest paradigm of education. УО [Internet]. 2023Feb.15 [cited 2024Jul.3];13(2):243-51. Available from: https://emreview.ru/index.php/emr/article/view/798