Didactic material as a means of teaching the Russian language
DOI:
https://doi.org/10.25726/j0515-1365-4527-tKeywords:
didactics, didactic block, staging, presentation, learning process, Russian languageAbstract
This article discusses didactic material as a means of teaching the Russian language. The Russian language at school is determined by two factors: the subject of instruction and the objectives of training. The ability to assimilate academic subjects varies. Methodological literature pays attention to the topics related to the use of didactic material as a special type of teaching aids (maps, tables, sets of cards with text, etc.). Didactic material is a necessary teaching tool and assistant for conducting lessons in accordance with the logic proposed by the textbook.
References
Бабаян Т.М. Дидактический материал по русскому языку в 5 классе к уроку повторения в конце учебного года: «Разделы науки о языке» // Просвещение и познание. 2021. № 1(1). С. 36-49.
Букатов В.М., Ершова А.П. Нескучные уроки: обстоятельное изложение социо-игровых технологий обучения школьников. Петрозаводск, VERSO, 2008. 187 с.
Другова И.Н., Смирнова Н.Л. Методика работы с мультимедийным региональноориентированным дидактическим материалом по русскому языку // Теория и практика формирования коммуникативной культуры: традиции и инновации: Материалы III Международной научно-практической конференции, Новокузнецк, 18 апреля 2013 года. Новокузнецк: Кузбасская государственная педагогическая академия, 2013. С. 67-71.
Романенко О.Н., Митрофанова О.И. Инфографика как дидактический материал на занятиях по русскому языку как иностранному // Филология и культура. 2022. № 2(68). С. 181-186.
Смирнов В.Ю. Дидактические возможности учебников по русскому языку для формирования познавательных универсальных учебных действий // Вестник Марийского государственного университета. 2018. Т. 12. № 3(31). С. 91-97.
Турсунбаева С.Э., Щетинина А.В. Использование жаргонизмов при разработке дидактических материалов по русскому языку как неродному // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык. 2019. № 8. С. 152-158.